Regulamin zakupów w galerii

Regulamin zakupów w Galerii Atelier KaDe

Określający m. in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez galerię, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, galerii oraz o prawach Konsumenta.

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Galerii
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Galeria – Galeria Atelier KaDe prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem https://atelierkade.pl.
Sprzedawca – KATARZYNA DEWALD, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą ATELIER KADE – Galeria Nietuzinkowego Rękodzieła Szydełkowego, Katarzyna Dewald, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 521 313 13 49, nr REGON 146500270, ul. St. Kazury 14/97, 02-795 Warszawa.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. St. Kazury 14/97, 02-795 Warszawa

  2. Adres e-mail: mail@atelierkade.pl

  3. Telefon: 504 109 812

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Galerii potrzebne jest:

    • Urządzenie z dostępem do Internetu

    • Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

  2. Dla złożenia zamówienia w Galerii, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4 ZAKUPY W GALERII

  1. Ceny towarów widoczne w Galerii są całkowitymi cenami całkowitymi za towar oraz podane w polskiej walucie

  2. Ceny produktów    nie zawierają informacji o kosztach przesyłki.

  3. Galeria zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się na stronie, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które zawarły umowy sprzedaży towarów oferowanych przez Galerię przed dokonaniem ww. zmian lub praw osób uprawnionych do korzystania z danej promocji, zgodnie z jej zasadami i w okresie jej trwania.

  4. Konsument, składa zamówienie, poprzez wypełnienie formularza zamówień i przesłanie go na adres mailowy: mail@atelierkade.pl

  5. W Formularzu zamówień, Klient ma możliwość:

  • Zamówień indywidualnych: imienny wyboru produktu (kolor, wielkość i rodzaj)

  • dodawania i usuwania produktów oraz ich ilości;

  • wskazania adresu, na jaki przedmiot zamówienia ma być dostarczony oraz dane niezbędne do wystawienia rachunku bądź faktury;

  • wyboru sposoby dostawy ( kurier, Poczta Polska);

  • dodania kodu rabatowego.

  1. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści przez Sprzedającego poprzez wysłanie na adres mailowy, podany w formularzu zamówienia przez Kupującego, maila potwierdzającego zamówienie oraz i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.

  2. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż Klient podał nieprawdzie dane Galeria ma prawo odstąpić od realizacji zamówienia powiadamiając o tym Kupującego.

  3. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

  4. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.

  5. Zamówienia drogą elektroniczną można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy rozpatrywane będą dopiero w kolejnym dniu roboczym.

  6. W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa, Galeria może zaproponować Klientowi:

  • anulacje całości zamówienia (w przypadku wyboru tej opcji przez Kupującego, Galeria będzie zwolniona z obowiązku realizacji zamówienia);

  • realizację świadczenia zastępczego, które zostanie potwierdzone z Kupującym. Zamówienie na podstawie świadczenia zastępczego, po zatwierdzeniu przez Kupującego traktowane będzie jako finalne;

  • podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Kupującego wysłanie składających się na zamówienie produktów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach, zaś Kupujący będzie ponosił dodatkowe koszty związane z podziałem zamówienia na kilka wysyłek).

 

  1. W przypadku braku w Galerii zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Kupującego z innych przyczyn, Galeria poinformuje o tym Kupującego poprzez wysłanie informacji na adres email podany w formularzu zamówienia w terminie 7 (siedmiu) dni, licząc od daty zawarcia umowy.

  2. Jeśli zapłata za przedmiot zamówienia, które nie mogło zostać zrealizowane w całości lub części, została dokonana z góry, Galeria zwróci Kupującemu zapłaconą kwotę (lub różnicę) w ciągu 14 (czternaście) dni od dnia wysłania informacji,

  3. W przypadku podania przez Kupującego błędnych lub niedokładnych danych, w tym w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu, Galeria nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić przelewem – płatność z góry na rachunek bankowy Sprzedawcy.

  2. Kupujący dokonując zakupów w Galerii akceptuje stosowanie rachunków elektronicznych przez Sprzedawcę. Galeria również ma możliwość wystawiania faktur, na prośbę Kupującego. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.

  2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Galerii. Sprzedający jednako zastrzega sobie również prawo do indywidualnego ustalenia terminu realizacji zamówienia z Kupującym.

  3. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.

  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.

  5. Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczpospolitej Polski.

  6. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:

    • Za pośrednictwem firmy kurierskiej

    • Za pośrednictwem Poczty Polskiej

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Galerii, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

    1. W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.

    2. W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

  3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).

  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na stronie Galerii, w zakładce INFORMACJE NATURY PRAWNEJ, jednak nie jest to obowiązkowe.

  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. St. Kazury 14/97, 02-795 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  11. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

  12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

    1. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

    2. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.

    3. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    4. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

    5. W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    6. O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

    7. W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    8. O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

§ 9 REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

    1. Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny

    2. Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy

    3. Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad

    4. Żądać usunięcia wady

  3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

  4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. St. Kazury 14/97, 02-795 Warszawa..

  5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Galerii.

  6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.

  7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

    POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  8. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

    1. Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.

    2. Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

    3. Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.

    4. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z Galerii jest Sprzedawca.

  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

  2. Każdorazowo składane w Galerii zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.

  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

  5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.